چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » واریز 7 هزار و 250 میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به‌حساب شهرداری و دهیاری‌های استان 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد 

واریز 7 هزار و 250 میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به‌حساب شهرداری و دهیاری‌های استان 

کد خبر: 9251

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تأکید بر رشد 90 درصدی وصول عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده در استان اصفهان گفت: سال گذشته از مجموع 8 هزار و 500 میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده وصول شده، مبلغ 7 هزار و 250 میلیارد تومان  به‌منظور توسعه شهری  به‌حساب شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌های استان اصفهان واریز شد.

رخدادشهر: عباس مزیکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 31هزارمیلیاردی تومان مالیات  وصول شده در استان اصفهان به‌صورت مستقیم به خزانه پرداخت شده است، گفت: شاهد رشد 48.5 مالیات وصول شده در سال 1401 نسبت به سال 1400 هستیم.

 مزیکی تورم، افزایش  کسب‌وکار و افزایش شفافیت مالیاتی را از جمله عواملی عنوان کرد که هر کدام به نوعی سبب افزایش رشد وصول مالیات در سال گذشته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تأکید بر نقش مالیات  به‌عنوان یکی از درآمدهای پایدار دولت‌ها در توسعه تصریح کرد: متأسفانه طی چند دهه گذشته  مالیات چندان مورد توجه دولت‌ها در کشور نبوده است. روندی که طی چند سال گذشته در جهت اصلاح آن اقدامات مؤثری آغاز شده است از جمله نقش پر رنگ مالیات در بودجه سال 1402 نشان از توجه مدیران و برنامه‌ریزان به مالیات به‌عنوان یکی از منابع پایدار درآمد برای توسعه کشور است.

مزیکی شفافیت در هزینه گرد مالیات وصول شده را یکی از عواملی موثر در افزایش اعتماد شهروندان و ایجاد ترغیب در پرداخت به‌موقع مالیات از سوی فعالین اقتصادی عنوان کرد، گفت:  سازمان امور مالیاتی در نظر شهروندان  تنها نقش" وصول"  دارد و مابقی نقش‌های نظام مالیاتی متاسفانه مغفول مانده است.

وی محدودیت نظام مالیاتی برای تصمیم‌گیری در مواقع ضروری  را از جمله دلایل ضعف نظام مالیاتی عنوان کرد و گفت: به طور مثال در برخورد با سوداگری در بخش مسکن، دلار و...نظام مالیاتی نمی‌تواند مستقیم ورود کرده و برای برخورد  نیازمند به ابلاغ قانون از سوی مجلس است. روندی که سبب می‌شود سرعت برخورد با بحران کند شود.

مزیکی با اشاره به نقش مالیات بر ارزش‌افزوده در حوزه صادرات  گفت: سال گذشته مبلغ 2 هزار و 960 میلیارد تومان از محل وصول مالیات بر ارزش‌افزوده به  فعالین اقتصادی  در حوزه صادرات باز گرداننده شد که این رقم در استان اصفهان طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: به طور معمول  10 الی 13 درصد از وصولی در بخش مالیات بر ارزش‌افزوده به فعالین اقتصادی برگرداننده می‌شود. سال گذشته در استان اصفهان 11 درصد از وصولی مالیات بر ارزش‌افزوده به فعالین اقتصادی  برگرداننده شده است.

به گزارش رخدادشهر، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تأکید بر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و مودیان در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 100 درصد دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی (Pos) در استان ساماندهی شده و حدود 9 میلیون دستگاه غیرفعال شده است.

مزیکی با تأکید بر ضرورت اجرای سامانه مودیان  از سوی فعالین اقتصادی ادامه داد: قانون کلیه اشخاص حقوقی را مکلف به عضویت در سامانه مودیان  کرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود 75 درصد از فعالین اقتصادی به عبارتی حدود 400 هزار فعال حقوقی عضو سامانه شده‌اند، گفت:  جریمه عدم عضویت در سامانه معادل 10 درصد فروش از سوی قانون‌گذار تعیین شده که رقم قابل‌توجهی است و می‌تواند در صورت اجرای شدن جریمه کسب‌وکار فعالین اقتصادی را به شدت با تهدید مواجه کند. از این رو ضروری است تا فعالین اقتصادی  در اسرع وقت برای عضویت در این سامانه اقدام نمایند.

مزیکی با اشاره به فعال شده سامانه ابلاغ الکترونیکی برای فعالین اقتصادی گفت: به منظور افزایش شفافیت با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی ابلاغ مالیاتی از طریق پیامک برای مودیان ارسال می شود. 

انتهای پیام/

 

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید